Wednesday 7 January 2009

Reizen op de Triumph Scrambler!!!!!!!!wat een feest!!!!!!!

For English posts, please scroll down.

Ik heb toch aardig wat motorreizen gemaakt maar deze staat nu zeker bovenaan het lijstje.
Het is zeker ook geen allerdaagse trip en vergt een hoop voorbereiding,ik heb zeker een hoop aan JW te danken ,die met zijn gigantische africa kennis toch veel heeft uitgezocht en geregeltdvoor deze trip,zeker zonder hem was het allemaal niet zo soepel verlopen,ja van je vrienden moet je het hebben.
Ondanks de goede voorbereiding hebben we zeker veel meegemaakt en gezien(ik hoorde onderweg nog een kreet"avontuur is het gevolg van een slechte voorbereiding"!!)wel dit geldt zeker niet voor ons want we hebben genoeg meegemaakt,zeker door het niet plannen van de overnachtingen kom je op de gekste plekken en bij mensen over de vloer het is gewoon ongelooflijk.
ik heb me vaak verbaasd hoe, en met wat voor tempo sommige mensen kunnen leven, en vooral ook in een hoop gevallen een zooitje om hun heen!Het is dan ook wat het apart maakt in africa en niet te vergelijken met ons geregelde leven.
Een week of drie geen krant en tv kijken geeft ook de nodige rust in je boven kamer en op de motor heb je zeker geen tijd om na te denken en in africa heeft niemand het over een crisis,iedereen is bezig op zijn manier te overleven en leeft men hier, heb ik het gevoel, van dag tot dag.
Nogmaal het was een groot avontuur en zeker op de motor beleef je het deste meer, de lucht, de temperatuur verschillen, de regen en gewoon je zelf en kleding weer droog rijden ik het me dan ook geen moment verveeld.
Ook de bekende pijn in de kont, heb ik niet gehad, en had nog even twijfel over de buddy, maar geen moment van ergenis.De motoren hebben het prima gedaan en ik kan nu zeker adviseren hoe en wat de voordelen van de Scrambler zijn,ik zat toch onderweg nog te denken om een Scambler "Africa edition" te bouwen en aan te bieden in Leusden daar hoort U zeker nog van. Het heeft me verbaasd hoe makkelijk deze Triumph zijn werk doet zonder enig commentaar en we hebben ze aardig gebruikt moet je maar denken.Ook de uitrusting was zeer sumier maar zeker de beste,het Triumph jack compleet water dicht de regenbroeken perfect en de rest in de water dichte tas van Touratech,en nog wat klein gereedschap,ducktape en binnenbanden in de tanktas, wat is het leven toch simpel.
Zo we gaan nu nog even een paar dagen uitrusten van al dat harde gewerk( Ja iemand moet het doen)en volgende week sta ik weer vol nieuwe energie en veel nieuwe ideen klaar voor 2009,ik heb er weer zin in en we beginnen zo meteen weer op de motorbeurs in Utrecht en uiteraard in onze winkel die we dit jaar weer verder gaan ombouwen tot Triumph World Store!!!
Ik wil Triumph (ZA) Dhr Olivier bedanken voor alle medewerking,de Triumph shop in East London voor het servicen van de motoren,Hocoparts voor het sponseren van de Arai helmen( perfect in de witte kleur),JW voor het navigeren en het bij houden van het blok en uiteraard Jolanda, Kiki en Stijn voor het geduld en support( ja ze moesten het toch doen zonder,met kerst,nieuwjaar en mijn verjaardag)
Ik hoop dat U heeft genoten van de fotoos en verhalen op de site en wens iedereen nogmaals van deze plek een heel Happy New Year!!!!en maak er een mooi motor jaar van!!!
Tot ziens in Leusden,
Groeten Hans
"Go your own way"

No comments:

Post a Comment